طلوع فجر

به امید تمدن نوین اسلامی

طلوع فجر

به امید تمدن نوین اسلامی

طلوع فجر

باید مسأله تولید علم جدّى شود.
ما باید در همه زمینه‏ ها - چه علوم طبیعى و چه علوم انسانى - علم تولید کنیم.
اتّصال علم و صنعت باید تحقّق پیدا کند.
امام خامنه ای

برگ هایی از دفتر انقلاب (1)

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ق.ظ

«بِسمِ اللهِ الَذی یَدِه ی فَوقَ أَیدیهِم»



حداقل کاری که مردم زمان انقلاب کردند برای از میان بردن طاغوت حتی اگر این انقلاب هم به بار نمی نشست که به لطف الهی نشست، این بود که همراه با اولیای زمان خود پا به جهاذ گذاشتند، چه بسا در زمانی ولی عصر (عج) حاضر و ناظر است ولی ظهور در جامعه ندارد اولیا جای ظهور نداشتن ولی عصر (عج) را پر می کنند. حتی اگر این افراد در دوران ظهور هم باشند یا حتی اگر در دوران امام حسین (ع) می بودند از سربازان پا به رکاب امام زمان خود می شدند.

جهاد در جهان اسلام از حداقل یک  نفر یک نفر شروع می شود تا اجتماعات بزرگ که نمونه آن را در زمان 8 سال دفاع مقدس قابل مشاهد و حس است. یکی از قائده های الهی این است که حتی اگر یک نفر هم باشی و در صحن باشی باید قیام کنی و باکی از دشمنان خدا نداشته باشی چرا که در تاریخ آن زمان بود که پیامبر خدا به تنهایی در برابر دشمنان خدا قرار گرفت از پا ننشست یا به عقب نشینی از مواقع خدا تبارک و تعالی دست بر نداشت تا به جایی که دشمنانش برایش آتشی را تدارک دیدند و به حول و قوۀ  الهی این آتش دشمنان خدا بود که بر پیامبر خدا سرد گشت و باطن خود که سوزاندن بود را به خاطر ولی در آن زمان به کنار گذاشت.

قیام در راه خدا استقامت می طلبد تا همه ی آرمان های قیام به بار نشیند. به واضح روشن است که قیام امام حسین (ع) گر چه با پیروزی دشمنان مواجه شد ولی این موضوع را به آینده تاریخ ثابت کرد که امام حسین (ع) قصدی جز دفاع از اسلام و نجات بندگان خدا از ظلمت نداشت. این موضوع باعث شد که در تاریخ هر جا از دلاوری یا می شود زمان امام حسین (ع) مد نظر باشد که چگونه سرباز ولی آن زمان به فرمان امام خود سر سپردند و از اسلام در برابر دشمنان دفاع کردند.

آرمان های انقلاب اسلامی چیزی غیر از آرمان های اسلام ناب محمدی (ص) نیست و پا به این آرمان ها ماندن هم سربازان خود را برای ولی عصر (عج) می طلبد تا از اسلام دفاع شود. باید به این نکته توجه شود که کلُ الارضٍ کربلا و کلُ الیومِ عاشور. همیشه این واقعه در تاریخ هر لحظه تکرار و تکرار می شود. آیا کسی هست که به ولی عصر (عج)، امام زمان خودش کمک کند؟

مبارزه در این راه نیاز به تحول روحی و فکری دارد تا آرمان های دفاع از اسلام در برابر دشمنان محقق شود. سربازنان امام حسین (ع) از گلچین شده های زمان خود بودند که به امام خود کمک کردند و همین موضوع را در زمان 8 سال دفاع مقدس می شود مشاهده کرد که از کل مردم کشو فقط 300000 نفر و ازکل کسانی به این سربازان در جهاد کمک می کردند یک میلیون نفر بیشتر نبودند. تمام مردم جامعه همیشه برگزیده ی جهاد در راه الهی نمی شود چرا که مشاهده می شود که در شب آخر که به تاسوا نام دارد از کل افراد حاضر فقط 72 نفر باقی می مانند.

این استقامت ها و پایداری ها در راه است که باعث نتیجه مطلوب می شود. زمان جنگ 8 سال ایران پایداری سربازان باعث شد تا انقلاب پا بر جا باشد و زمان امام حسین (ع) هم باعث شد تا اسلام پا بر جا بماند چرا که در آن زمان مشاهده می شود که حتی خانواده یزد برای امام زمان خود عزاداری می کنند و این مطلب عین حقارت طاغوت زمان امام حسین (ع) بود.

نهضتی که از آن بوی الهی و شمایل اسلام متساعد نشود نهضتی پوچ و برای امیال نفسانی خواهد بود. باید از اسلام در برابر دست های ناحق دفاع کر؛ میراثی که از امام حسین (ع) و پیر خمین(رحمت الله علیه) به جای ماند و به فرزندان اسلام رسید.

والسلام.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۳
محمد طلائی

نظرات  (۱)

۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۴۹ محمد علی ابراهیمی
سلام بسیار عالی است، تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی